Четверте травня
Контрольний
докладний письмовий переказ
тексту-роздуму дискусійного характеру в
публіцистичному стилі
ПРИГАДАЙМО!!! (скористайся форзацом підручника)
—
У якій сфері життя суспільства вживається публіцистичний стиль?
—
Яка його мета?
—
Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?
—
Яка основна форма викладу характерна для цього стилю?
—
Охарактеризуйте лексику, властивупубліцистичному стилю.
ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ПЕРЕКАЗУ
1. ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ
Світ великий. Історія його — не менша. Ми вивчаємо історію різних держав. Проте, яку б країну не вивчали, які б
захоплюючі історичні події не відкривалися б
перед нами, повинні пам'ятати завжди про історію свого народу, землі, на якій живемо.
Пам'ять — одна з
найважливіших властивостей людини.
Так, як не можна забувати власного батька і матір,
бо вони дали життя, дім, у якому народився і виріс, так
не можна забувати свій народ та його історію. Ми — частинка народу. Без всіх нас немає ні народу, ні історії.
Так, як не можна забувати своїх рідних, близьких ні в хвилини радості, ні в години печалі, так не можна забувати нашої землі, бо це — першооснова. З неї ми вийшли, до неї і прийдемо. Люди не є людьми, якщо вони не мають ні мови,
ні пам'яті, ні землі,
ні роду. Пам'ятаймо про це!
Ми не знаємо, що принесе нам завтрашній день. Людина завжди жила і живее вірою та надією на краще. Але пам'ятаймо, що ніщо не приходить само собою, як і не змінюється без людини.
Щоб житии краще — потрібно краще працювати. Це стосується всіх: мене, батьків, друзів, сусідів. Людська праця потребує знань. Знання здобуваються в навчанні.
Вчімось. Зробімо так, щоб день сьогоднішній став гордістю для майбутнього.
(За В. Мисаном)
2.
Визначення теми та головної думки тексту.
3.
Добір заголовка.
4.
Визначення типу та стилю мовлення.
Орієнтовний
план
1) Пам'ятай про історію свого народу
2) Історична пам'ять.
3) «Люди не є людьми без мови, пам'яті, землі,
роду».
4) Важлива роль праці.
5.
Повторне читання тексту.
6. Переказування учнями тексту за планом
(на чернетці).
6. Переказування учнями тексту за планом
(на чернетці).
ШАНОВНІ СЕМИКЛАСНИКИ!
У робочому зошиті напишіть число, тему
уроку. Потім доберіть заголовок твору і з
чернетки перепишіть докладний переказ.
(докладний - якомога ближче до оригіналу
твору). Надішліть на вайбер особистим
повідомленням до 08.05.2020
уроку. Потім доберіть заголовок твору і з
чернетки перепишіть докладний переказ.
(докладний - якомога ближче до оригіналу
твору). Надішліть на вайбер особистим
повідомленням до 08.05.2020
Комментариев нет:
Отправить комментарий